Teknoloji

AB, Çin’den elektrikli oto ithalatına ek vergiyi yürürlüğe koydu

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Çin’de üretilen elektrikli otomobillere sağlanan sübvansiyonlar nedeniyle başlatılan soruşturma kapsamında alınan kararlar ve uygulamaya giren tedbirlere ilişkin açıklama yaptı.

Çin’e yönelik sübvansiyon karşıtı soruşturmanın başlatılması üzerinden 9 ay geçtiği anımsatılan açıklamada, “AB Komisyonu, Çin’den elektrikli otomobillerin ithalatına geçici telafi edici vergiler getirdi” ifadesi kullanıldı.

Açıklamada, AB Komisyonunun yürüttüğü soruşturmada Çin’deki elektrikli otomobil değer zincirinin haksız sübvansiyondan faydalandığı sonucuna varıldığı kaydedildi.

Bu konuda bir çözüm bulmak için Çin hükümetiyle AB arasındaki görüşmelerin yoğunlaştığına işaret edilen açıklamada, “AB’nin endişelerini giderecek, Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) ile uyumlu bir çözüme ulaşmak amacıyla teknik düzeyde temaslar devam ediyor” değerlendirmesi yapıldı.

İşbirliği yapan ortalama yüzde 21, yapmayan yüzde 38 vergiye tabi olacak

Açıklamada, BYD’nin yüzde 17,4, Geely’nin yüzde 19,9, SAIC’in yüzde 37,6, soruşturmada işbirliği yapan Çin’deki diğer elektrikli otomobil üreticilerinin ortalama yüzde 20,8, işbirliği yapmayan diğer şirketlerin ise yüzde 37,6 oranında vergiye tabi olacağı kaydedildi.

“Bu geçici vergiler, 5 Temmuz tarihinden itibaren en fazla dört ay süreyle geçerli olacaktır.” ifadesi kullanılan açıklamada, nihai vergi kararı için AB üyesi ülkelerin onayı gerektiği aktarıldı.

Karar öncesinde AB, Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara yüzde 10 vergi uyguluyordu. Açıklanan son vergi oranları yürürlükteki yüzde 10’un üzerine eklenecek.

Son yıllarda Avrupa ülkelerinde satılan elektrikli otomobillerde Çin üreticilerinin payı hızla yükseliyor.

AB pazarında Çin elektrikli otoları yüzde 1’den yüzde 8’e çıktı

Çin’de üretilen düşük fiyatlı ve sübvanse edilmiş elektrikli otomobillerin satışları rakiplerini hızla geride bırakıyor.

AB’de satılan elektrikli araçlar içinde Çin markalarının payı 2019’da yüzde 1’in altındayken, son dönemde yüzde 8’e ulaştı. Bu oranın, önlem alınmaması halinde hızlı artışını sürdüreceği belirtiliyor.

Avrupa’ya elektrikli araç ihracatı 2023’te 10 milyar euroya yaklaşan Çin’in benzer segmentlerdeki elektrikli otomobil fiyatları Avrupa’da üretilen modellerin yüzde 20 altında seyrediyor.

Çin’de, BYD, SAIC ve Geely gibi markalar ile Tesla ve farklı Avrupa şirketlerinin üretimi bulunuyor.

Avrupa’daki özellikle Fransa gibi bazı ülkelerdeki üreticiler, Çin yapımı modellerin iç pazarlarında hakimiyet kurmasından rahatsızlık duyuyor. Alman üreticiler ise Çin’le ilişkilerin gerilmesinden ve bu pazardaki olası kayıplardan rahatsızlık duyuyor.

haber-termal.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Yaylalı Escort
Orhanlı Escort
Bostan Escort
Yenişehir Escort
Fatih Escort
Talatpaşa Escort
Kısıklı Escort
Arnavutköy Escort
Yıldıztepe Escort
Tuzla Escort
Esenler Escort
75. Yıl Escort
Çataklı Escort
Yenimahalle Escort
Suadiye Escort
Beyoğlu Escort
Esenkent Escort
Kurna Escort
Rasimpaşa Escort
Kaptanpaşa Escort
Akçaburgaz Escort
Bülbül Escort
Girne Escort
Maden Escort
İslambey Escort
Ahmediye Escort
Fulya Escort
Çiftlik Escort
Hamidiye Escort
Topkapı Escort
Kavaklı Escort
Fatih Escort
Küçükyalı Escort
İmrahor Escort
Esenkent Escort
Kocataş Escort
Sazlıbosna Escort
Kocataş Escort
Mevlana Escort
Talatpaşa Escort
Eskişehir Escort
Fatih Escort
Kazlıçeşme Escort
Katip Kasım Escort