Teknoloji

F1 23 İncelemesi: Bu Oyun F1’den Nefret Edenleri Uzlaştırıyor

Dünya dönüyor, EA durmuyor. Stüdyoyu tamamen bünyesine katan EA, 2020 yılında Codemasters’ı satın alarak F1 oyunlarının tek sahibi oldu. F1 2021 ve F1 22, EA’nın seriyi nasıl yorumlamaya başladığının da ilk örnekleriydi.

Sonunda, uzun zamandır beklenen bir yıl daha geldi ve EA, F1 23 yayınlanan. F1 22 gibi bir felaketten sonra bu oyun hakkında hiçbir beklentimiz yoktu.Ancak yazımızın sonunda da göreceğiniz üzere EA beklenenden çok daha iyi bir iş çıkarmış.

F1 23 incelemesi:

F1 23, Formula 1 oyunları serisine artık farklı bir boyut kazandırdı. Bu boyut, grafiksel veya mekanik boyutlar değildir. F1 21’de teklif edildi, ancak 22’de verilmedi Kırılma noktasımod geri geldi, “ F1 Dünyasıadlı yeni bir “dünya” girdi hayatımıza.

Geçen yıl çöküş yaşayan seriyi elbette bu iki oyun modu tek başına kurtaramadı. Ancak EA, F1 22’den ve özellikle kontrollerden iyi bir ders almayı başardı. geçen yıl şikayet ettiğimiz tüm eksiklikleri giderdik . Doğal olarak kusurları da var ama artılarına göre sayıları az.

Breaking Point 2 ile başlayalım:

Daha önce F1 21 oynamamış olanlar için özetleyelim: Breaking Point, mesleğinden küçük kesitleri bir sürücünün gözünden oynadığımız yer bir oyun modu. Sinematik, kaos, tartışmalar, yarış bölümleri. Kırılma Noktası 2 F1 23’te de farklı değil.

Yeni oyun modunda Formula 1’in kirli dünyası, babasının takımında yarışan bir pilotla rekabet etmek Birinci şahısta görüyoruz. F1 hayranları için burada altını çizmekte fayda var: Babasının takımında yarışan adam, sokakta görsek başımızı çevireceğimiz baş belamız Devon Butler.

  • Bir kere şu duruşa bakın.

Durum böyle olunca onu ezmek için başka bir gaz kaynağı buluyorsunuz. Bu gaza gelmemiz aslında bize ekstra fayda sağlıyor. Çünkü kısmen aynı anda sadece bir benzetme görmüyoruz. şoförümüz ve davranışlarıBiz yönetiriz.

Oyun modunda her yarış öncesi ve sonrası davranışlarımıza göre yorum alabiliyoruz. Bize karşı olmayan sözler söyleyen diğer sürücülere meydan okuyor ve bir sonraki yarışımızda bu meydan okuma görevlerini yerine getiriyoruz. Olağan mücadeleyi alıp almamak size kalmış.

Yarıştaki performansımız ve davranışımız da “ İtibar” Ve ” Verim ” başlıkları altında puanlanmaktadır. Peki bu noktalar bize ne sağlıyor? İşte oyun modunun bir eksikliği var.

Ne kadar iyi rekabet ederseniz edin, görevinizi ne kadar iyi yaparsanız yapın, Hikayenin akışı değişmez.Rakiplerinizi ezmenin verdiği küskünlükle üstün bir performans sergilediğiniz bir yarış, arabanızın bir anda hit olduğu bir sinematikle sonlanabilir.

Ancak bu, oyun modundan keyif alınmadığı anlamına gelmez. Netflix’te yayınlanan Drive to Survive gibi kara destekli röportajlar, müstehcen çirkin konuşmalar, beklenmedik olaylarla karşılaşmanız hikayeyi farklı ve sizi içine alacak bir biçimde kılıyor. oynamaya teşvik ediyor.

F1, EA’nın yeni FIFA alternatifi yolunda: F1 World

F1 23 ile gelen en büyük yenilik şüphesiz F1 World oldu. F1 World, tüm oyun deneyiminizin sona erdiği, deneyiminizi sergilediğiniz ve diğer oyuncularla tanıştığınız yerdir. çevrimiçi bir platform.

F1 World’de kısa mücadelelerden oluşan Seriler, Grand Prix ve zamana karşı yarış gibi günlük etkinliklerin yer aldığı Etkinlikler ve çevrimiçi olarak kendi seviyenizdeki pilotlarla karşı karşıya geldiğiniz dereceli yarışlar var.

Bu oyun modlarında oynadıkça kazanır , kendi Formula 1 aracımız için daha fazla kaynak elde ediyoruz. Sonuç olarak aracımız çok daha uygun performans göstermeye başlıyor.

Ayrıca kendi sürücümüzü ve aracımızın görünümünü özelleştirebilir, ödüllerimizi diğer oyunculara gösterebiliriz, süper araba koleksiyonu bile yapabiliriz. Bu muhteşem arabaları elde edebilmek için farklı tipte araçlar kullanarak ‘Supercar Tokens’ kazanıyoruz ve ayrıca her araç için verilen görevleri de yerine getiriyoruz.

Ancak bu F1 Dünyasının uzun süre yarışmak isteyenler için uygun olmadığını söylemek mümkün. Çünkü F1 World, oyun içi kariyerinizden ve Ekibim modundan tamamen bağımsız işe yarıyor. Ayrıca oyun modları maksimum 15-20 dakikada biten challengelardan oluşuyor. Özet: Bu, F1’in eğlenceli ve çarşı kısmıdır.

Arkanıza yaslanıp kontrolörle vakit geçirmek için F1 oynayan biriyseniz, F1 World muhtemelen hoşuna gidecek.Ancak rekabetçi bir bireyseniz, rekabetçi mod dışındaki tüm unsurlar sizi ilgilendirmeyecektir.

Gelelim F1 22’nin patladığı yere: Yeni oyunda kontroller nasıl?

F1 22 oynayanlar için felaketi hatırlatmamıza gerek yok. Ama oynamayanlar için özetleyelim: Teknik hatalar, çarpmalar, çalışabileceği halde kaldırımlara dokunduğunuzda uçup kaçma, içerik olarak F1 21’e hiçbir şey eklenmemiş olması ve en önemlisi, kontroller çok oynanamaz.

F1 22’nin kontrolleri o kadar berbattı ki tabii ki Birçok kişiyi diziden rahatsız etti. Ancak F1 23, bu bahiste büyük ayarlamalar yaptı. Peki yeni oyun hangi kontrolleri sunuyor?

Oyunu PC’de Xbox controller ile oynadım. Güzel bir test yapmak için tüm sürüş takviyelerini de kapattım. Yine de, eğer tecrüben varsa, Arabayı kontrolden çıkarmak çok zor olacak.

Bu aslında bize şunu söylüyor: F1 23, hataları daha çok affediyor. Takviyesiz sadece 5-6 çeşit atarak oynanışı kavrayabilir, aracınızı sürebilirsiniz. Patinaj yapmadan gaza basabilir veya tekerleklerinizi kilitlemeden fren yapabilirsiniz.

Destekleri açarsanız oyun, arkanıza yaslanıp oynayabileceğiniz bir atari yarış oyununa dönüşüyor. Direksiyon hissi de F1 23’te yüksek oranda optimize edilmiştir. F1 22’nin öngörülemezliğine göreÇok daha doğru hesaplayabilir ve uygulamaya koyabilirsiniz.

Tüm bu deneyimi Miami, Monaco ve Hungaroring’de yaşadım, ki bunlar özellikle müfettiş testi için türünün tek örneği pistler. Aracı keskin, geniş, dar veya otoyol virajlarında kullandım. F1 22’de her on saniyede bir çıldırabilirken bu oyunun hiçbir noktasında kontrollerde en ufak bir olumsuzluk hissetmedim.

Ancak, kontrolleri etkileyen bir faktör kalır…

Bordürler, bordürler, bordürler…

Kaldırım mekaniğinde F1 22’den F1 23 bir çağ uzakta olsa bile en azından bana kıyasla hala olumsuz bir noktası var. Mükemmel havalarda bile direksiyona verdiğiniz komutun yarısı oyuna takılıp kaldığınız anda boşa gidiyor. araç dönmemeye başlar.Ayrıca neredeyse tüm çekişi kaybedersiniz.

Özeti kerbler F1 23’te Seni havaya uçurmasa bile, yine de seni cezalandırabilir.Uzak durmak iyidir.

Gelelim performans kısmına:

F1 23’ü denediğim donanım:

  • İşlemci: Intel Core i5 12400F
  • Ekran kartı: NVIDIA GeForce RTX 3060
  • Bellek: 32GB
  • Depolama: SSD (Samsung 980)
  • Monitör: 2K ultra geniş (3440 x 1440), 165 Hz

Günümüz için orta-yüksek seviye olan bu sistemde F1 23, 2K ultra geniş çözünürlükte oldukça başarılı sonuçlar verdi. Oyunu oynadığım saatlerde Herhangi bir takılma veya donma ile karşılaşmadım.

Işın izleme açık, tüm ayarlar ultrada, ışın izleme kapalı ve tüm ayarlar ultradayken 50-60 FPS 100-120 FPS aralığına kolayca ulaştım. FPS fiyatlarım da genel anlamda bu aralıkta sabit kalmayı başardı.

Elbette bu performansı NVIDIA’nın DLSS teknolojisine borçlu olduğumuzu da hatırlatmamız gerekiyor. Oyunu DLSS ayarı Stable konumunda oynadım. Quality modunda FPS ortalama 15-20 FPS düşerken Performance modunda 20-30 arası FPS artışı gözlemledim. Manzara kalitesi için Stable modunu yeterli buldum.

Son olarak yorumumuzu yapalım: F1 23 alınacak mı yoksa oynanacak mı?

F1 22 ile diziden rahatsız olan ve F1 23’ten bir beklentisi olmayan biri olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim: EA, F1, 23 ile büyük bir toparlanma kaydetmeyi başardı.Oyun da oldukça eğlenceli ve akıcı bir şekilde ilerliyor.

F1 World ile ganimet benzeri mekaniklere sahip olan oyun, bu yönüyle bazılarımızı üzebilir. Ancak bu mod, arkanıza yaslanıp oyun oynamak isteyenler için de oldukça davetkar. Rekabetçi F1 oyuncuları oyuna klasik modlardan devam edebilir.

Daha önce hiç F1 oyunu oynamamış simülasyon severler için şunu söyleyelim: Her F1 oyununda olduğu gibi F1 23’ün de bir oyunu var. simülasyon-arcade oyun. Bu oyundan iRacing veya Assetto Corsa Competizione gibi gerçekçi simülasyon öğeleri beklememelisiniz.

Öte yandan oyun, F1 22’nin üzerine yeni sezonla birlikte Formula 1’e dahil olan pistleri ve yenilenen araçları da ekliyor. Ekibim ve meslek modunda herhangi bir değişiklik yoktur.

Kısacası F1 23, yarış oyunlarını ve F1’i seviyorsanız satın alıp oynaması pahalı bir oyun. Fiyat konusunda ne yazık ki artık bir yorumumuz yok. bu artık yeni oyunların standart seviyeleridir.

Satın almak istemezseniz, oyunun tıpkı F1 22 gibi önümüzdeki aylarda EA Play’e gelmesini bekleyebilirsiniz. Ayrıca EA Play için Xbox Oyun GeçişiAboneliği satın alarak oyun kitaplığınızı daha da genişletebilirsiniz.

sancaktepe-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu